اطلاع رسانی غذایی,آشامیدنی و...

مصرف هندوانه در دوران بارداری

مصرف هندوانه در دوران بارداری

     خوردن هندوانه باعث كاهش عرق و سوزش سر معده در خانم های باردار می شود.
•    هندوانه از گرفتگی عضلات شكم در بارداری جلوگیری می كند.
 خوردن هندوانه باعث كاهش عرق و سوزش سر معده در خانم های باردار می شود. شكر و آب موجود (92 درصد) در هندوانه، حالت تهوع خانم ها را تا حد زیادی كاهش می دهد و از كم شدن آب بدن آنها جلوگیری می كند. مواد معدنی موجود در این میوه به جلوگیری از گرفتگی و انقباض عضلات شكم در 3 ماه سوم بارداری كمك می كند. هندوانه حاوی مقدار زیادی از ماده لایكوبین است و این ماده مانع از ورم شدید بدن در طول بارداری می شود.

ادامه مطلب...

فوايد تغذیه ای نخود فرنگی

فوايد تغذیه ای نخود فرنگی
نخود فرنگی به کاهش وزن کمک می‌کند.
نخود‌فرنگی در مقایسه با بسیاری از مواد غذایی دیگر حاوی پروتئین بیشتر و کالری و چربی کمتری است. در واقع در هر صدگرم نخود فرنگی 134 کالری انرژی وجود دارد و سرشار از فیبر است. برای همین برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند یک ماده‌ی غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شود.
نخود فرنگی از یبوست پیشگیری می‌کند.
نخود‌فرنگی سرشار از فیبرهای غیر حلالی است که از یبوست پیشگیری می‌کنند.
نخود‌فرنگی میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب...

خواص تغذیه ای و طبی کاهو Lettuce

 

خواص تغذیه ای و طبی کاهو Lettuce
کاهو با نام علمی (Lactuca sativa) که در زبان انگلیسی به آن(butterhead) نیز می گویند یکی از سبزیجات پر اهمیت در رژیم غذایی می باشد، از نظر ارزش تغذیه ای بازای هر100 گرم دارای13کیلوکالری انرژی،2/2گرم کربوهیدرات،1/1گرم فیبر،2/0گرم چربی،4/1گرم پروتئین و 95 گرم آب است. همچنین در هر100 گرم کاهو 166 میکروگرم Vit A،73 میکروگرم فولات (Vit B9)، 4میلی گرم Vit C ،102میکرو گرم Vit K،2/1میلی گرم آهن و 238 میلی گرم پتاسیم وجود دارد.
بسته به نوع کاهو، این سبزی می تواند منبع خوبی برای ویتامین A و پتاسیم باشد.. در کاهو هایی که دارای برگ های سبز تیره هستند غلظت ویتامین A بیشتر است. کاهو همچنین دارای مقادیری از Vit C، کلسیم، آهن و مس همراه با مواد معدنی در

ادامه مطلب...

تغذیه ای متعادل، و سرشار از میوه ها و سبزیجات، برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 توصیه شده است.

تغذیه ای متعادل، و سرشار از میوه ها و سبزیجات، برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 توصیه شده است.
برای پیشگیری از دیابت تیپ 2، فقط سبزیجات سبز نقش حفاظتی دارند:
بنابر مطالعه ای که اخیراً به انتشار رسیده است، آثار مصرف فزایندۀ میوه ها یا سبزیجات یا هر دوی آنها، ارتباط معناداری با دیابت تیپ 2 ندارد. در عوض، افرادی که سبزیجات سبز و برگ دار (مانند اسفناج یا چغندر) بیشتر مصرف می‌کنند، 14% کمتر از دیگران با خطر ابتلا به دیابت تیپ 2 مواجه می‌شوند.
 چرا سبزیجات سبز برای مقابله با دیابت مفید اند؟
دلایل این که سبزیجات سبز به مبارزه در مقابل دیابت تیپ 2 کمک می‌کنند، هنوز مشخص نشده است. از مدت ها پیش،

ادامه مطلب...

فواید تغذیه ای و دارویی کلم (Cabbage)

فواید تغذیه ای و دارویی کلم (Cabbage) kalam 5کلم با نام علمی Brassica Oleracea دارای خواص تغذیه ای و دارویی فراوانی است. کلم ) (Cabbage از نظر ارزش غذایی به ازای هر 100 گرم دارای 25 kcal انرژی، 8/5 گرم کربوهیدرات،2/3 گرم قند، 5/2 گرم فیبر، 1/0گرم چربی و 28/1 گرم پروتئین است و از نظر ارزش دارویی حاوی تیامین (Vit B1)، ریبوفلاوین (Vit B2)، نیاسین (Vit B3)، پانتوتنیک اسید (Vit B5)، ویتامین B6، فولات (Vit B9)، ویتامین سی(Vit C)، ویتامین کا (Vit K)، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی (زینک) می باشد.
-    کلم یک منبع عالی ویتامین سی است. کلم قرمز نسبت به کلم سفید دارای مقادیر فراوان تری از Vit C است.. همچنین کلم حاوی مقادیر قابل توجهی از گلوتامین (که یک آمینواسید با خواص ضد التهابی است) می باشد، کلم می تواند در برنامه رژیم غذایی جهت لاغری به جهت کالری کم آن  مورد استفاده قرار بگیرد.

ادامه مطلب...