بایگانی یا آرشیو (به فرانسوی: Archive) به کلیه سوابق واسناد ومدارک عمومی یا تاریخی که توسط دولت یا یک سازمان دولتی یا اداره یا مؤسسه یا تأسیساتی از این قبیل نگهداری میشود و نیزاسناد ومدارکی که خانواده یا فرد در ارتباط با کار خود تهیه یا دریافت میکند و آنها را تحت نظر خود محافظت یا نگهداری مینماید، گفته میشود.امروزه از کمدهای فلزی برای بایگانی در ادارات و مدارس و دانشگاهها استفاده میشود
دبیرخانه : واحد سازمانی مشخصی است که عملیات ثبت و توزیع مکاتبات و مراسلات اداری را انجام می دهد ونظارت بر حسن جریان گردش نامه های وارده وصادره را درداخل وخارج مرکز را تقبل می نماید.
ارتقا کیفیت ارائه خدمت، افزایش رضایتمندی پرسنل و سایر ارباب رجوع و مدیر مافوق هدف کلیه پرسنل واحد دبیرخانه و بایگانی می باشد