همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، تیمهای بازرسی بهداشت محیط با حضور گسترده در سطح شهرستان های گناباد و بجستان، بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز پخت و توزیع نذورات نظارت کامل دارند.
کارشناسان بهداشت محیط با همراهی مسئولان هیئات مذهبی، ضمن بازدید از موکبها، وضعیت سلامت مواد اولیه، شرایط و دمای پخت، نحوه نگهداری مواد غذایی و بهداشت فردی خادمان را مورد ارزیابی قرار میدهند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حاشیه این بازدیدها با تأکید بر اهمیت سلامت عزاداران حسینی اظهار داشت: امسال با برنامهریزیهای صورتگرفته، تمامی بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپهای سیار و ثابت در سطح منطقه تحت پوشش فعال هستند؛ اولویت اول ما پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا، بهویژه در شرایط پخت انبوه نذورات است.
دکتر بیگلری از عموم خادمان و متولیان موکبها خواست تا از توزیع هرگونه مواد غذایی خام یا نیمپز، سالاد و لبنیات غیربستهبندیشده که مستعد فساد سریع هستند، جداً خودداری و حتماً از ظروف یکبار مصرف گیاهی و بهداشتی استفاده کنند.
مهندس رادمهر مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت نیز در حاشیه این بازدیدها از همکاری مثالزدنی خادمان حسینی با بازرسان قدردانی کرد و گفت: هدف ما تضمین سلامت عزاداران در کنار حفظ شکوه و عظمت این مراسم معنوی است.
گفتنی است بازرسان بهداشت محیط تا پایان مراسم عزاداری ماه محرم و فعالیت موکبها در حالت آمادهباش کامل به سر میبرند.